·
შეფასება
|
საუკეთესო
(9-10) |
კარგი
(7-8) |
საშუალო
(5-6) |
|
მიზანი დააუდიტორიაs
|
მოხერხებულად
იყენებს მიზნის
შესაბამის
ენობრივსაშუალებებს
დაითვალისწინებსაუდიტორიას.
|
ჩანს მიზანი,
მაგრამ ნაკლებადითვალისწინებსაუდიტორიას.
|
მეტ-ნაკლებად
ჩანს მიზანი დაზოგჯერგათვალისწინე-ბულია აუდიტორია.
|
არ ჩანს მიზანი,
ვერითვალისწი-ნებსპრეზენტაციისდროს
აუდიტორიას.
|
გამართული დასწორი
მეტყველება
|
გამართულადმეტყველებს,
აქვს
მდიდარი ლექსიკა,შემოქმედებითად
იყენებს ენობრივ-გამომსა-ხველობით საშუალებებს.
|
იცავსმართლმეტყვე-
ლების წესებს,გამართულადსაუბრობს.
|
მეტ-ნაკლებად
იცავსმართლმეტყვე-
ლებისწესებს,უჭირსგამართულადსაუბარი.
|
ვერ იცავსმართლმეტყვე-ლებისელემენტარულწესებს.
|
სათქმელისნათლად დალოგიკურადგადმოცემა
|
სათქმელსგადმოსცემსნათლად დალოგიკურად,მსჯელობათანმიმდევრულია.
|
სათქმელს
გადმოსცემს
ნათლად, მაგრამარათანმიმდევ-რულად.
|
ხშირად უჭირსსათქმელის
ნათლად დაგასაგებადგადმოცემა.
|
გასაგებად ვერგადმოსცემსსათქმელს.მსჯელობა
ხშირადარალოგიკურია.
|
დასაბუთებული
დაარგუმენტირე-ბული მსჯელობა
|
მსჯელობადასაბუთებულია
და არგუმენტებითგამყარებულია.
|
მსჯელობადასაბუთებულია,მაგრამ ზოგშემთხვევაშიარგუმენტები არ
არისდამაჯერებელი.
|
მსჯელობისასარგუმენტებიხშირადარადამაჯერებელია,ნაკლება არისგამყარებულიკონკრეტულიმასალით.
|
მსჯელობა არ
არისარგუმენტირე-ბული. არიყენებს კონკრეტულმასალას.
|
ვიზუალურიმასალისგამოყენება
|
პრეზენტაციის
დროს ეფექტურადიყენებს
ვიზუალურ
მასალას.
|
პრეზენტავიის
დროს იყენებსვიზუალურ
მასალას, მაგრამხშირად მიზანთანშეუსაბამოა.
|
პრეზენტაციისდროსგამოყენებულივიზუალური
მასალა მწირია,
არ შეესაბამებადავალებას.
|
არ იყენებსვიზუალურ
მასალას.
|
4
|
3
|
2
|
1
|
|
იდეები
|
ჩემ
მიერ ჩამოყალიბებული იდეები ნათელი, ორიგინალური და სიღრმისეულია.
წინასწარ ვგრძნობ, რა შეკითხვები შეიძლება გაუჩნდეთ მკითხველებს, რამ შეიძლება შეაწუხოს და ამას საფუძვლიანად ვპასუხობ.
|
ვაყალიბებ
ჩემს საკუთარ იდეებს.
ვპასუხობ შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება გაუჩნდეთ მკითხველებს.
|
შემიძლია
საბაზისო იდეების ჩამოყალიბება ან პოზიციის გამოხატვა, მაგალითად, ვეთანხმები/
არ ვეთანხმები, მომწონს/ არ მომწონს და ა. შ.
ვცდილობ, ვუპასუხო შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება მკითხველებს გაუჩნდეთ.
|
დახმარების
გარეშე ვერ ვახერხებ, გავცდე ფაქტების უბრალო შეჯამებას და გადავიდე
იდეების ან პოზიციების გამოხატვაზე.
არ
ვითვალისწინებ შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება მკითხველებს გაუჩნდეთ.
|
სტრუქტურა/
ორგანიზება
|
წერითი
ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით ვიყენებ:
· ძლიერ, მიმზიდველ შესავალს
· შესაბამის დამხმარე დეტალებს
· კრეატიულ თანმიმდევრობას
· დამაფიქრებელ დასკვნებს
|
წერითი
ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით ვიყენებ:
· მიმზიდველ შესავალს
· დამხმარე დეტალებს
· მოვლენათა თანმიმდევრობას
· საინტერესო დასკვნებს
|
წერითი
ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით ვიყენებ:
· ცნობად შესავალს
· დამხმარე დეტალებს, რომლებმაც შეიძლება
მკითხველი დააბნიოს
· მოვლენათა გაურკვეველ თანმიმდევრობას
· სუსტად ჩამოყალიბებულ დასკვნას
|
წერითი
ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით ვიყენებ:
· შესავალს, რომელიც გაურკვეველი ან სულაც
გამოტოვებულია
· უწესრიგოდ ჩაყრილ დეტალებს
· ისეთ თანმიმდევრობას, რომელიც ართულებს
მთავარი იდეის გაგებას
· გამოტოვებულია კვანძის გახსნა ან დასასრული
|
კილოსა
და ლექსიკის შერჩევა
|
ვიყენებ
მკითხველის შესაფერის სტილს, ტონს, ფორმატსა და ჟანრს.
ვიყენებ
სიტყვებს, რომლებიც ხაზს უსვამს გადმოცემულ აზრს და მკითხველს თვალწინ
შთამბეჭდავი სურათებს ქმნის.
|
ვიყენებ
მკითხველის შესაფერის სტილს და ტონს.
ვიყენებ
სხვადასხვა სიტყვას, რომლებიც როგორც წესი ხაზს უსვამს გადმოცემულ აზრს და
მკითხველს თვალწინ ნათელ სურათებს ქმნის.
|
წერისას
შეიძლება ყოველთვის მხედველობაში არ მივიღო მკითხველი.
ვიყენებ
სიტყვებს, რომლებიც თავის ფუნქციას ასრულებს, მაგრამ ვერ აღძრავენ მკითხველებში
ინტერესს.
|
მკითხველს
საერთოდ არ ვითვალისწინებ.
როცა
რაიმეს აღვწერ ან განვიხილავ, ვიყენებ ყოველდღიურ ენას და მარტივ ლექსიკას.
|
წესების
დაცვა
|
წერისას
უზრუნველვყოფ ენობრივი წესების (მართლწერა, პუნქტუაცია, ასომთავრული სიტყვები და
გრამატიკა) სრულყოფილად დაცვას.
ვარედაქტირებ
საკუთარ ნაწერს, დადებითად ვრეაგირებ თანაკლასელთა და მასწავლებელთა მიერ
კრიტიკულ განხილვაზე; მზად ვარ, შენიშვნების გათვალისწინებით გავასწორო და
გადავწერო ჩემი ნაშრომი.
|
წერისას
ვიყენებ ბევრ ენობრივ წესს.
ნაწერს
ვასწორებ, რათა მასში გადმოცემული იდეები ან წყობა უფრო ნათელი გავხადო.
ნაწილობრივ ვითვალისწინებ შენიშვნებს, როცა ვასწორებ ან ხელახლა ვწერ ნაშრომს.
|
წერისას
ვიყენებ რამდენიმე ენობრივ წესს.
სხვისი
დახმარებით განვიხილავ და ვასწორებ ჩემს ნაწერს შინაარსისა და ფორმის
გათვალისწინებით. გასწორებისას არ ვითვალისწინებ შენიშვნებს.
|
წერისას
ვიყენებ სასაუბრო ენის ფორმას.
არ
მიყვარს ჩემი ნაწერის რედაქტირება მაშინაც კი, როცა ნაწერი გაუგებარია.
|
სახელი/გვარი : გუნდი:
თარიღი: პერიოდი:
თანატოლთა უკუკავშირის
ფორმა
სახელები: ___________________
თანატოლები: _____________________
___________________ _____________________
___________________ _____________________
___________________ _____________________
1. განსაზღვრეთ წარმოდგენილი პრეზენტაციის ორი ძლიერი მხარე:
2. დაწერეთ ორი რეკომენდაცია წარმოდგენილი პრეზენტაციის გასაუმჯობესებლად:
თანატოლთა უკუკავშირის
ფორმა
სახელები: ________________ თანატოლის სახელი: ________________
განსაზღვრეთ წარმოდგენილი
პრეზენტაციის ორი ძლიერი მხარე:
1.
2.
დაწერეთ ორი რეკომენდაცია
წარმოდგენილი პრეზენტაციის გასაუმჯობესებლად:
No comments:
Post a Comment