სქემები

·                      
შეფასება
საუკეთესო
(9-10)
კარგი
(7-8)
საშუალო
(5-6)
მიზანი დააუდიტორიაs
მოხერხებულად 
იყენებს მიზნის
შესაბამის
ენობრივსაშუალებებს 
დაითვალისწინებსაუდიტორიას.
ჩანს მიზანი,
მაგრამ ნაკლებადითვალისწინებსაუდიტორიას.
მეტ-ნაკლებად
ჩანს მიზანი დაზოგჯერგათვალისწინე-ბულია აუდიტორია.
არ ჩანს მიზანი
ვერითვალისწი-ნებსპრეზენტაციისდროს
აუდიტორიას.
გამართული დასწორი
მეტყველება
გამართულადმეტყველებს,
აქვს
მდიდარი ლექსიკა,შემოქმედებითად 
იყენებს ენობრივ-გამომსა-ხველობით საშუალებებს.
იცავსმართლმეტყვე-
ლების წესებს,გამართულადსაუბრობს.
მეტ-ნაკლებად
იცავსმართლმეტყვე-
ლებისწესებს,უჭირსგამართულადსაუბარი.
ვერ იცავსმართლმეტყვე-ლებისელემენტარულწესებს.
სათქმელისნათლად დალოგიკურადგადმოცემა
სათქმელსგადმოსცემსნათლად დალოგიკურად,მსჯელობათანმიმდევრულია.
სათქმელს
გადმოსცემს
ნათლად, მაგრამარათანმიმდევ-რულად.
ხშირად უჭირსსათქმელის
ნათლად დაგასაგებადგადმოცემა.
გასაგებად ვერგადმოსცემსსათქმელს.მსჯელობა
ხშირადარალოგიკურია.
დასაბუთებული 
დაარგუმენტირე-ბული მსჯელობა
მსჯელობადასაბუთებულია
და არგუმენტებითგამყარებულია.
მსჯელობადასაბუთებულია,მაგრამ ზოგშემთხვევაშიარგუმენტები არ
არისდამაჯერებელი.
მსჯელობისასარგუმენტებიხშირადარადამაჯერებელია,ნაკლება არისგამყარებულიკონკრეტულიმასალით.
მსჯელობა არ
არისარგუმენტირე-ბული. არიყენებს კონკრეტულმასალას.
ვიზუალურიმასალისგამოყენება
პრეზენტაციის
დროს ეფექტურადიყენებს 
ვიზუალურ 
მასალას.
პრეზენტავიის 
დროს იყენებსვიზუალურ 
მასალას, მაგრამხშირად მიზანთანშეუსაბამოა.
პრეზენტაციისდროსგამოყენებულივიზუალური 
მასალა მწირია,
არ შეესაბამებადავალებას.
არ იყენებსვიზუალურ
მასალას.

4
3
2
1
იდეები
ჩემ მიერ ჩამოყალიბებული იდეები ნათელი, ორიგინალური და სიღრმისეულია.

წინასწარ ვგრძნობ, რა შეკითხვები შეიძლება გაუჩნდეთ მკითხველებს, რამ შეიძლება შეაწუხოს და ამას საფუძვლიანად ვპასუხობ.
ვაყალიბებ ჩემს საკუთარ იდეებს.

ვპასუხობ შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება  გაუჩნდეთ მკითხველებს.
შემიძლია საბაზისო იდეების ჩამოყალიბება ან პოზიციის გამოხატვა, მაგალითად, ვეთანხმები/ არ ვეთანხმები, მომწონს/ არ მომწონს და ა. შ.

ვცდილობ, ვუპასუხო  შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება მკითხველებს გაუჩნდეთ.
დახმარების გარეშე ვერ   ვახერხებ, გავცდე ფაქტების უბრალო შეჯამებას და გადავიდე იდეების ან პოზიციების გამოხატვაზე.

არ ვითვალისწინებ შეკითხვებს, რომლებიც შეიძლება მკითხველებს გაუჩნდეთ.
სტრუქტურა/ ორგანიზება
წერითი ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით ვიყენებ:
·         ძლიერ, მიმზიდველ შესავალს
·         შესაბამის დამხმარე დეტალებს
·         კრეატიულ თანმიმდევრობას
·         დამაფიქრებელ დასკვნებს
წერითი ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით  ვიყენებ:
·         მიმზიდველ შესავალს
·         დამხმარე დეტალებს
·         მოვლენათა თანმიმდევრობას
·         საინტერესო დასკვნებს
წერითი ნაშრომის სტრუქტურულად დალაგების მიზნით  ვიყენებ:
·         ცნობად შესავალს
·         დამხმარე დეტალებს, რომლებმაც შეიძლება მკითხველი დააბნიოს
·         მოვლენათა გაურკვეველ თანმიმდევრობას
·         სუსტად ჩამოყალიბებულ დასკვნას
წერითი ნაშრომის  სტრუქტურულად დალაგების მიზნით  ვიყენებ:
·         შესავალს, რომელიც გაურკვეველი ან სულაც გამოტოვებულია
·         უწესრიგოდ ჩაყრილ დეტალებს
·         ისეთ თანმიმდევრობას, რომელიც ართულებს მთავარი იდეის გაგებას
·         გამოტოვებულია კვანძის გახსნა ან დასასრული
კილოსა და ლექსიკის შერჩევა
ვიყენებ მკითხველის შესაფერის სტილს, ტონს, ფორმატსა და ჟანრს.
 
ვიყენებ სიტყვებს, რომლებიც ხაზს უსვამს გადმოცემულ აზრს და მკითხველს თვალწინ შთამბეჭდავი სურათებს ქმნის.
ვიყენებ მკითხველის შესაფერის სტილს და ტონს.

ვიყენებ სხვადასხვა სიტყვას, რომლებიც როგორც წესი ხაზს უსვამს გადმოცემულ აზრს და მკითხველს თვალწინ ნათელ სურათებს ქმნის  
წერისას შეიძლება ყოველთვის მხედველობაში არ მივიღო მკითხველი.

ვიყენებ სიტყვებს, რომლებიც თავის ფუნქციას ასრულებს, მაგრამ ვერ აღძრავენ მკითხველებში ინტერესს.
მკითხველს საერთოდ არ ვითვალისწინებ.

როცა რაიმეს აღვწერ ან განვიხილავ, ვიყენებ ყოველდღიურ ენას და მარტივ ლექსიკას.
წესების დაცვა
წერისას უზრუნველვყოფ ენობრივი წესების (მართლწერა, პუნქტუაცია, ასომთავრული სიტყვები და გრამატიკა) სრულყოფილად დაცვას.

ვარედაქტირებ საკუთარ ნაწერს, დადებითად ვრეაგირებ თანაკლასელთა და მასწავლებელთა მიერ კრიტიკულ განხილვაზე; მზად ვარ, შენიშვნების გათვალისწინებით გავასწორო და გადავწერო ჩემი ნაშრომი.
წერისას ვიყენებ ბევრ ენობრივ წესს.

ნაწერს ვასწორებ, რათა მასში გადმოცემული იდეები ან წყობა უფრო ნათელი გავხადო. ნაწილობრივ ვითვალისწინებ შენიშვნებს, როცა ვასწორებ ან ხელახლა ვწერ ნაშრომს.
წერისას ვიყენებ რამდენიმე ენობრივ წესს.

სხვისი დახმარებით განვიხილავ და ვასწორებ ჩემს ნაწერს შინაარსისა და ფორმის გათვალისწინებით. გასწორებისას არ ვითვალისწინებ შენიშვნებს.
წერისას ვიყენებ სასაუბრო ენის ფორმას. 

არ მიყვარს ჩემი ნაწერის რედაქტირება მაშინაც კი, როცა ნაწერი გაუგებარია.


სახელი/გვარი :                                               გუნდი:                                     
თარიღი:                                                         პერიოდი                             


თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა

ახელები: ___________________                                                         თანატოლები: _____________________
          ___________________                                               _____________________
             ___________________                                               _____________________
             ___________________                                              _____________________

1.       განსაზღვრეთ წარმოდგენილი პრეზენტაციის ორი ძლიერი მხარე:




2.       დაწერეთ ორი რეკომენდაცია წარმოდგენილი პრეზენტაციის გასაუმჯობესებლად:







თანატოლთა უკუკავშირის ფორმა

სახელები: ________________                    თანატოლის სახელი: ________________


განსაზღვრეთ წარმოდგენილი პრეზენტაციის ორი ძლიერი მხარე:
1.       



2.      დაწერეთ ორი რეკომენდაცია წარმოდგენილი პრეზენტაციის გასაუმჯობესებლად:







No comments:

Post a Comment